Kastet TV 2 hjelper deg på dør

Foto: (TV 2 Hjelper deg)

Nettverksselskapet ACN kastet reporteren fra TV 2 hjelper deg på dør da de fikk spørsmål om kundebehandling sin.

20.04.05 20:49

I to uker ble telefonlinjen til Oddrun Dahle fra Terråk tappet for over 8.000 kroner etter at modemet hennes ble «kidnappet». Les egen sak her.

Ba om hjelp
Selv om Oddrun ikke hadde mulighet til å oppdage tappingen mente det nettverksbaserte teleselskapet ACN at hun måtte betale for misbruket.

Til slutt tok Oddrun kontakt med TV 2 hjelper deg for å få hjelp, men teleselskapet ga seg ikke.

TV 2 hjelper deg prøvde i en måned å komme i kontakt med selskapet både gjennom telefon, e-post, brev og faks, men fikk aldri noe svar. Til slutt tok reporter Une Søreide turen til ACN sitt kundesenter i Åmål, men der var det ikke mye hjelp å få.

Kastet på dør
Reporteren fikk ikke noe intervju, og ble kastet på dør. Under det korte besøket ble det klart at ACN hadde mottatt brevene i saken, men unnlatt å svare.

Dagen etter besøket til ACN sitt kundesenter, tok selskapet kontakt med Oddrun og tilbød å redusere kravet med 50 prosent. Men Oddrun takket nei, og vil etter råd fra Forbrukerrådet vente på at saken går til forliksrådet.

ACN opplyser at de nå tilbyr kundene sine en programvare som skal sikre dem mot modemkidnapping, men selskapet vil fortsatt ikke svare på spørsmål om hva som skjer med kravet mot Oddrun.

Se TV 2 hjelper deg på web-tv (abonnement)

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.