*Nettavisen* Økonomi.

Kjendiser inn i Deli de Luca

Storkiosk-kjeden Deli de Luca kan etter litt over ett år i drift skilte med positive tall. Nå har kjeden fått med seg turkameratene Arne Hjeltnes, Bjørn Dæhlie, Vegard Ulvang og Arne Brimi på laget.

23.05.05 15:43

Det går så det suser for Deli de Luca. Bare 14 måneder og ni butikker etter at kjeden ble startet opp, ser regnskapene svært positive ut, skriver Handelsbladet FK.

I fjor tapte selskapet 5,2 millioner kroner, men nå kan selskapet vise positive tall i første halvår i år.

Suksessen i Deli de Luca frister investorene, og kjeden har nå fått Arne Hjeltnes, Bjørn Dæhlie, Vegard Ulvang og Arne Brimi som aksjonærer.

­ Vi kunne tapt penger i et, to og tre år. Men allerede nå tjener vi penger. Driftsresultatet første halvår er på cirka en million kroner. Og cash flow ligger på 2,3 millioner kroner, sier gründer og administrerende direktør Adriano Capoferro til Handelsbladet FK.

Omsetningen i 2003 endte på 20 millioner kroner, som budsjettert. Omsetningen i år ser imidlertid ut til å bli bedre enn ventet. Prognosen for 2004 er 120 millioner, og i 2005 regner selskapet med en omsetning på mellom 250 og 300 millioner kroner.

Nylig åpnet Deli de Luca butikk nummer ti i Oslo, på Bislett. Fem til skal åpnes før året er omme. Etter sommeren skal kjeden åpne utsalgssteder på Holbergs plass, Frogner og ved Grand Hotell i Karl Johans gate. I 2005 skal syv nye butikker etableres, og i 2006 skal ytterligere seks. Totalt vil kjeden da ha 27 butikker.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.