*Nettavisen* Økonomi.

Knallsuksess med pay-tv

Rainbow Hotels har stor suksess med kampanjen der menn lokkes med gratis pay-tv og PlayStation. Hotellkjeden er så langt årets vinner i kampen om gjestene.

02.03.05 12:24

Det ble stor ståhei da Rainbow Hotels lanserte sitt eget tilbud rettet mot menn i begynnelsen av januar.

Porno til far - strykejern til mor
Tilbudet gjaldt samtlige gjester, men tilbudet appellerte nok mest til menn. Hotellkjeden fristet med gratis pay-tv, Vi Menn, PlayStation, skopuss og Dagens Næringsliv.

Særlig oppsikt vekket det at hotellkjeden samtidig tilbød egne «kvinnerom» med strykejern og strykebrett, kvinnemagasiner, helfigurspeil, blomster, ekstra hygieneartikler, make-up-speil og morgenkåpe.

Nå viser det seg at tilbudet virket. Hotellkjeden knuste i januar den gjennomsnittlige veksten blant hotellene i Norge.

Beleggvinner
Rainbow Hotels fikk en økning på belegget med sju prosent i januar sammenlignet med samme måned i 2004. Dette er neste fem prosent sterkere enn gjennomsnittet blant samtlige hoteller i Norge.

Rainbow fikk i januar et belegg på 49 prosent, mens belegget blant resten av hotellene i gjennomsnitt ble 42,3 prosent.

- Dette er vi veldig godt fornøyd med. Det er akkurat det resultatet vi hadde håpet på. Vi har også satt rekord i antall internettbestillinger i januar, sier salgs- og markedsdirektør Eva Hagby i Rainbow til TV 2 Nettavisen.

HTML EMBED
Hva vil du helst ha på hotellrom?
Gratis pay-TV
PlayStation
Vi Menn
Strykejern
Ingen av delene
Ingen mening

Se resultat

Vinner terreng i hovedstaden
Hotellkjeden tar også innpå sine konkurrenter i Oslo. I januar gikk gjennomsnittsbelegget ved hotellene i Oslo opp fra 49,7 prosent til 56,2 prosent. I samme periode økte belegget ved Rainbows hoteller i Oslo fra 46 til 55 prosent, sammenlignet med januar 2004.

Og ifølge TV 2 Nettavisens lesere frister det med gratis pay-tv. Av 1036 lesere, mener 62 prosent at gratis pay-tv er det beste tilbudet.

Hva foretrekker du? Porno eller strykejern? Diskuter saken iVeggavisennå.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag