*Nettavisen* Økonomi.

Kundestrøm etter ABBA-krangel

Mobilselskapet Chess fikk elleve tusen nye kunder i Norge bare i januar. En av hovedårsakene til kundestrømmen er antagelig navnekrangelen mellom Chess og ABBA.

- Det er ikke tvil om at den massive eksponeringen vi opplevde i forbindelse med den unødvendige konflikten bidro til at folk ved siden av musikalen Chess ble oppmerksomme på mobilselskapet Chess og de lave ringeprisene, sier Chess-sjef Idar Vollvik i en melding fredag.

Men Chess skulle gjerne vært foruten uenigheten rundt navnet firmanavnet.

Det var de to ABBA-kjendisene Björn Ulvaeus og Benny Andersson som selv tok initiativ til å begrave stridsøksen.

I Sverige opplever mobilselskapet også stor pågang, men tallene er ikke klare. Fra 1. mars er Chess en av mobilaktørene i det svenske markedet, etter at selskapet fikk en avtale med Vodafone.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag