*Nettavisen* Økonomi.

Lidl-konkurransen er i gang

Den tyske dagligvarekjeden Lidl har klart å ta markedsandeler i Sverige. Men her i Norge får vi først merke konkurransen i 2005.

02.04.04 10:35

I mars meldte analysebyrået GfK Sverige at Lidls inntog i Sverige nå begynner å merkes, skriver Finansavisen.

Lidl har tatt mellom 12 og 16 prosent markedsandel for øl og juice i de regionene der butikkjeden er representert. Men på landsbasis skjer kun 0,6 prosent av total omsetning i Lidl-butikkene.

Informasjonsdirektør Bjørn Kløvslad i Coop NKL er ikke bekymret over Lidl inntog i Norge, som angivelig skal skje i løpet av sommeren.

- Lidls etablering over sommeren kan bli tøft i lokale markeder. Men på det nasjonale plan vil ikke denne konkurransen merkes, sier Kløvstad til Finansavisen.

Kløvstad viser til utviklingen i Sverige, og tror ikke vi vil merke stort til konkurransen fra Lidl før i 2005

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag