*Nettavisen* Økonomi.

Massiv satsing hos Lidl

Lidl bygger opp et logistikknett som kan betjene 25 prosent av det norske dagligvaremarkedet.

18.05.05 10:53

Det hevder konkurrenten Coop, som har analysert dagligvaremarkedet og konkurransebildet fremover.

Under møter med distrikstlagene i samvirkelagene har Coop-direktør Svein Fanebust presentert resultatene fra analysen, skriver Dagens Næringsliv.

Fanebusts budskap om Lidl har vært tredelt.

  • Det er kartlagt rundt 100 potensielle Lidl-etableringer, tilsvarende fem til syv prosent av markedet innen tre til fire år
  • Omsetningen per Lidl-butikk blir mellom 50 og 70 millioner kroner
  • Lidl bygger opp en logistikk-infrastruktur med store engroslagre som «i teorien kan betjene 25 prosent av markedet i Norge»

Det norske dagligvaremarkedet er på i overkant av 100 milliarder kroner.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag