*Nettavisen* Økonomi.

Morsdagen gir undertøysløft

Morsdagen er god business for handelsstanden. Salg av blomster, undertøy og parfyme øker nær 80 prosent.

Ifølge Handels- og servicenæringens hovedorganisasjon (HSH) øker salget av blomster med rundt 80 prosent i morsdagsuken sammenlignet med en normal salgsuke.

Også kleskjeder HSH har vært i kontakt med, varsler at salget av undertøy får et betydelig løft i disse tider.

- I likhet med jul, påske og 17. mai er dette også blitt en anledning som mer og mer preger handelen og det norske handlemønsteret. Dette kan tyde på at folk i økende grad slutter opp om slike begivenheter, sier direktør Thomas Angell i HSH.

Også parfyme- og parfymeartikler er slagere i forbindelse med morsdagen. Salget av slike artikler får et betydelig løft ”morsdagsuken”.

- I handelen synes vi det er hyggelig at folk markerer slike begivenheter og vi skal vel heller ikke se bort fra at fokuset som settes på morsdag i barnehager og skoler bidrar til den økte interessen, sier Angell.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag