Det skriver DNB klokken 16.40 på hjemmesiden sin, hvis man prøver å logge seg på nettbanken, og de legger til videre:

- Det er for øyeblikket problemer med enkelte funksjoner i nettbanken, vi beklager og jobber med å rette feilen.

Les også: Etter ni år lanserer DNB ny mobilbank - nå med hjelp fra Amazon

Mange DNB-kunder var raskt ute på sosiale medier for å ytre sin fortvilelse, og DNB forklarer problemet slik:

- Det var en feil i betalingssystemet i 16-tiden. Det var ikke mulig å sjekke nett- og mobilbank. Det gikk heller ikke an å ta ut penger i minibanken, sier informasjonsdirektør i DNB, Even Westerveld, til Nettavisen.

Klokken 16.50 tar Westerveld kontakt igjen med Nettavisen, og opplyser om at ting skal være i orden igjen.

- Nå har IT-vakten snakket med meg og verifisert at alt fungerer som normalt igjen, sier DNBs informasjonsdirektør.