Det skriver DNB klokken 16.40 på hjemmesiden sin, hvis man prøver å logge seg på nettbanken, og de legger til videre:
- Det er for øyeblikket problemer med enkelte funksjoner i nettbanken, vi beklager og jobber med å rette feilen.
Les også: Etter ni år lanserer DNB ny mobilbank - nå med hjelp fra Amazon
Mange DNB-kunder var raskt ute på sosiale medier for å ytre sin fortvilelse, og DNB forklarer problemet slik:
- Det var en feil i betalingssystemet i 16-tiden. Det var ikke mulig å sjekke nett- og mobilbank. Det gikk heller ikke an å ta ut penger i minibanken, sier informasjonsdirektør i DNB, Even Westerveld, til Nettavisen.

Ny DNB-robot gir jobbkutt: - Det har gått mye raskere enn vi trodde
Klokken 16.50 tar Westerveld kontakt igjen med Nettavisen, og opplyser om at ting skal være i orden igjen.
- Nå har IT-vakten snakket med meg og verifisert at alt fungerer som normalt igjen, sier DNBs informasjonsdirektør.