NextGenTel-sjef går på dagen

Sjefen for NextGenTels kundeservice har sagt opp sin stilling med umiddelbar virkning.

12.10.05 12:23

Det har den senere tiden stormet rundt kundeservicen til bredbåndsleverandøren NextGenTel. Mange kunder har opplevd svært lang ventetid på deres kundetelefoner.

Problemer over lang tid
TV 2 Nettavisen har tidligere satt søkelys på problemet med svært lang ventetid i telefonen, og selskapet unnskyldte seg da med ekstraordinær pågang.

Våre lesere har derimot gitt tilbakemelding om at situasjonen har vært slik både i lang tid før og etter vi skrev om saken. TV 2 Nettavisen har også fått tilbakemelding om at de som jobber på kundeservice selv er oppgitt over den alt for lave bemanningen.

Markedsdirektør Morten Ågnes i NextGenTel bekrefter at sjefen for deres kundeservice, Kjell Morten Brendøy, har sagt opp på dagen.

- Vil gjøre andre ting
- Kjell Morten har konkludert med at han ønsker å gjøre noen andre ting. Da ble vi enige om at han kunne få områ seg med det uten å måtte gå på jobb, sier Ågnes til TV 2 Nettavisen.

- Har dette noe å gjøre med stormen rundt kundeservicen deres den senere tiden?

- Det er klart at det å være sjef for kundeservice har vært en tøff jobb den siste tiden, medgir Ågnes.

- Dette kom litt brått på oss i går, men det vil komme en ny sjef innen kort tid, forteller Ågnes, som påpeker at Brendøy på eget initiativ har sagt opp jobben.

Det har så langt ikke lykkes TV 2 Nettavisen å få en kommentar fra Brendøy.

Les flere IT-saker på vår IT-seksjon her.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.