Gå til sidens hovedinnhold

NextGenTel-sjef går på dagen

Sjefen for NextGenTels kundeservice har sagt opp sin stilling med umiddelbar virkning.

Det har den senere tiden stormet rundt kundeservicen til bredbåndsleverandøren NextGenTel. Mange kunder har opplevd svært lang ventetid på deres kundetelefoner.

Problemer over lang tid
TV 2 Nettavisen har tidligere satt søkelys på problemet med svært lang ventetid i telefonen, og selskapet unnskyldte seg da med ekstraordinær pågang.

Våre lesere har derimot gitt tilbakemelding om at situasjonen har vært slik både i lang tid før og etter vi skrev om saken. TV 2 Nettavisen har også fått tilbakemelding om at de som jobber på kundeservice selv er oppgitt over den alt for lave bemanningen.

Markedsdirektør Morten Ågnes i NextGenTel bekrefter at sjefen for deres kundeservice, Kjell Morten Brendøy, har sagt opp på dagen.

- Vil gjøre andre ting
- Kjell Morten har konkludert med at han ønsker å gjøre noen andre ting. Da ble vi enige om at han kunne få områ seg med det uten å måtte gå på jobb, sier Ågnes til TV 2 Nettavisen.

- Har dette noe å gjøre med stormen rundt kundeservicen deres den senere tiden?

- Det er klart at det å være sjef for kundeservice har vært en tøff jobb den siste tiden, medgir Ågnes.

- Dette kom litt brått på oss i går, men det vil komme en ny sjef innen kort tid, forteller Ågnes, som påpeker at Brendøy på eget initiativ har sagt opp jobben.

Det har så langt ikke lykkes TV 2 Nettavisen å få en kommentar fra Brendøy.

Les flere IT-saker på vår IT-seksjon her.

Reklame

Har vært utsolgt i 14 år: Nå er superutgaven her