Det har den senere tiden stormet rundt kundeservicen til bredbåndsleverandøren NextGenTel. Mange kunder har opplevd svært lang ventetid på deres kundetelefoner.
Problemer over lang tid
TV 2 Nettavisen har tidligere satt søkelys på problemet med svært lang ventetid i telefonen, og selskapet unnskyldte seg da med ekstraordinær pågang.
Våre lesere har derimot gitt tilbakemelding om at situasjonen har vært slik både i lang tid før og etter vi skrev om saken. TV 2 Nettavisen har også fått tilbakemelding om at de som jobber på kundeservice selv er oppgitt over den alt for lave bemanningen.
Markedsdirektør Morten Ågnes i NextGenTel bekrefter at sjefen for deres kundeservice, Kjell Morten Brendøy, har sagt opp på dagen.
- Vil gjøre andre ting
- Kjell Morten har konkludert med at han ønsker å gjøre noen andre ting. Da ble vi enige om at han kunne få områ seg med det uten å måtte gå på jobb, sier Ågnes til TV 2 Nettavisen.
- Har dette noe å gjøre med stormen rundt kundeservicen deres den senere tiden?
- Det er klart at det å være sjef for kundeservice har vært en tøff jobb den siste tiden, medgir Ågnes.
- Dette kom litt brått på oss i går, men det vil komme en ny sjef innen kort tid, forteller Ågnes, som påpeker at Brendøy på eget initiativ har sagt opp jobben.
Det har så langt ikke lykkes TV 2 Nettavisen å få en kommentar fra Brendøy.
Les flere IT-saker på vår IT-seksjon her.
