*Nettavisen* Økonomi.

Norges mest effektive reklamemaskin

Med tv, radio og nett mener TV 2-sjef Kåre Valebrokk at han sitter på landets mest effektive annonsemaskin.

09.02.06 13:56

TV 2-ledelsen bekrefter at det i dag finnes annonsører som knytter seg til hele TV 2 Gruppen, skriver Kampanje.

Bombardere markedet
Kåre Valebrokk sier TV 2 Gruppen nå er i ferd med å bli den reklamemaskinen selskapet har jobbet for å bli under hans ledelse.

HTML EMBED

Tanken er at norske annonsører på en mest mulig effektiv måte kan bombardere norske forbrukere på kortest mulig tid.

- Vi bygger den tyngste plattformen for annonsespending i landet, og det har vært strategien vår. Den strategien ble lagt for en god tid siden. Vi har hatt en plan, og vi har kommet ganske langt, sier Valebrokk til Kampanje.

Samler befolkningen
Utfordringen nå er å lokke norske annonsører til å benytte seg av alle TV 2 Gruppens plattformer det være tv, radio, nett og andre kanaler, noe konserndirektør for salg og marked i TV 2 Gruppen, Bjørn Gunnar Rosvoll, mener er i ferd med å skje.

- Det er annonsører som i dag har knyttet seg til TV 2 Gruppen, sier Rosvoll til Kampanje.

TV 2-ledelsen kunne vise til at alle gruppens aktiviteter med TV 2, TV 2 Nettavisen, Kanal 24, tekst-tv og TV 2 Mobil nå samler 72 prosent av befolkningen hver dag.

Nestemann på TV 2s liste er VG som totalt samler litt under 50 prosent, mens Dagbladet er på en tredjeplass med knappe 30 prosent. Aftenposten på sin side samler nesten en fjerdedel av Norges befolkning over 15 år i løpet av et døgn.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag