Norgesenergi tar forbruker-kritikk

Etter påpakning fra Forbrukerombudet, har Norgesenergi kommet frem til at ingen av deres kunder vil måtte betale for produkter de ikke har takket ja til.

15.02.06 13:20

Like før nyttår sendte Norgesenergi ut et brev, der de skrev at kundene måtte gi beskjed dersom de ikke ønsket produktet "Sparepakken". Mange forbrukere reagerte på informasjonen, og kontaktet Forbrukerombudet.

I et brev til strømselskapet fastslo ombudet at det ikke er akseptabelt at forbrukere bindes til avtale ved å forholde seg passiv.

Nå har de to partene blitt enige om at Norgesenergi vil rette seg etter Forbrukerombudets krav.

"Ingen av Norgesenergis kunder vil derfor bli fakturert for "Sparepakken" uten at de har gitt positivt uttrykk for at de ønsker å inngå avtale om dette," heter det i en melding fra Forbrukerombudet.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.