Norsk Tipping vil ut av sponsorselskap

Norsk Tipping vil ikke lenger være en del av sponsorselskapet onTarget, og forsøker å bli kvitt aksjeposten på 10 prosent.

20.02.04 08:08

onTarget har helt siden oppstarten i 2001 vært et av de store satsingsområdene og pengeslukene til Norges Idrettsforbund og Olympiske Komité (NIF), skriver Dagens Næringsliv.

Pengeinnskuddene fra idretten ble brukt både til oppstarten og til å løse betalingsproblemer. Og da selskapet ble fusjonert med Petter Sandbergs selskap Gyro høsten 2002, forpliktet NIF seg til store økonomiske bidrag.

Hittil har idretten fått svært lite igjen. Underskuddet for 2003 anslås til å være mellom 3,4 og 4 millioner kroner.

Og nå vil Norsk Tipping ut, og skal være innstilt på å selge med tap.

- Vår beslutning om å selge oss ut av selskapet har ikke noe med utviklingen i norsk idrett å gjøre. Vi har tenkt at vi på sikt er best tjent med å gå ut av selskapet, sier viseadministrerende direktør Jon Olsrud i Norsk Tipping til Dagens Næringsliv.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.