*Nettavisen* Økonomi.

Norske produkter i LOST

Selskapet InBetween satser på å formidle lokal, skandinavisk produkt-plassering i amerikanske serier som «Lost».

09.02.06 13:56

Prisen for kundene vil ligge på mellom 200 000 og fire millioner kroner, skriver Resumé

Det svenske produksjonsselskapet InBetween inngikk nylig en avtale med det LA-baserte selskapet Eye-Q, et selskap som jobber med flere toneangivende amerikanske tv-serier og filmer. InBetweens oppgave blir dermed å skaffe svenske og skandinaviske kunder som kan tenke seg å synliggjøre produktene sine i veletablerte amerikanske tv-serier. Rent praktisk skjer dette ved at ulike scener skytes flere ganger med ulike produkter som rekvisita, skriver Kampanje.

HTML EMBED

- Trenden i USA går i denne retningen, og vårt fokus blir å tilrettelegge dette for det skandinaviske markedet. Litt av poenget er også å bevise at reklame fortsatt fungerer, sier Peter Carnello i InBetween til Resumé.

Selskapet til Carnello og hans potensielle kunder må eventuelt ha en viss tålmodighet. Fra en episode av «lost» eller «Desperate housewifes» er spilt inn, tar det nemlig mellom seks og åtte måneder før den viser på skandinaviske TV-skjermer. Og hva herligheten eventuelt vil koste, er heller ikke fullstendig avklart. Ifølge Carnello avhenger det av hvor mange som eventuelt ser programmene.

- Men prisnivået vil naturlig nok ligge litt over det vi er vant til her hjemme, sier Carnello, som tipper at kundene må ut med et sted mellom 200 000 og fire millioner svenske kroner for å «delta» i seriene.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag