Gå til sidens hovedinnhold

Norwegian fjerner begrensninger på CashPoint-bruk til 9,2 millioner kunder

Selskapet er i ferd med å gå tilbake til normalen.

Nylig innførte Norwegian kraftige begrensninger på bruken av oppsparte poeng i bonsuprogrammet sitt.

Les også: Nå har Norwegian endret cashpoints-reglene sine: - Har grunn til å være misfornøyd

En kan nå ikke bruke poengene på billetter under tusenlappen, og på dyrere billetter kunne man bare bruke poengene på deler av summen.

- Det skyldes den finansielle rekonstruksjonen selskapet har vært gjennom, sa Eline Hyggen Skari, kommunikasjonsrådgiver i Norwegian, til Nettavisen i sommer.

Men i en børsmelding melder Norwegian at de fjerner begrensingene fra 1. november.

– Vi har hele tiden sagt at vi skal føre fordelsprogrammet tilbake til normalen når markedet har tatt seg opp etter pandemien. Våre medlemmer i Norwegian Reward kan igjen benytte opptjente poeng fullt ut når de bestiller sin neste reise hos oss, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.

Det betyr at selskapets 9,2 millioner bonuskunder igjen kan benytte ordningen fullt ut. Selskapet har samtidig forlenget utløpsdatoen på poeng som normalt skulle utløpe i 2021, til 31. desember 2022.

– Vi jobber hver dag for å tilby et bredt og godt tilbud til kundene våre. Med en fortsatt positiv utvikling i antall reisende på våre ruter i Norge og i Europa, åpner vi det populære fordelsprogrammet i sin opprinnelige form. Vi ønsker å rette en stor takk til kundene for den tilliten og tålmodigheten de har vist oss gjennom en svært krevende periode, sier Geir Karlsen.

Ifølge selskapet vil fortsatt ett CashPoint være verdt én krone, og det skal ikke være begrenset med seteplasser tilpasset bonusbruken.

Les også: Alle norske flyselskaper opphever munnbindkrav