– Det tror jeg er en kjempemulighet, en nisje i markedet som vi er som skapt for, sier Schram til det svenske nyhetsbyrået TT.

- Jeg tror det er mer å hente på langdistanseflygingene, sier han.

I tillegg kommer Norwegian til å trenge flere strategiske samarbeid, på linje med avtalen selskapet har inngått med amerikanske JetBlue, sier han.

Les også: SAS' nye reklamevideo skaper oppstandelse: - Jeg skal aldri mer fly SAS

Norwegian la nylig fram nedslående resultater for fjoråret, med et underskudd på nærmere 1,7 milliarder kroner. Resultatet var likevel betraktelig bedre enn i 2018, da Norwegian måtte notere et underskudd på nesten 2,5 milliarder kroner.

De negative resultatene skyldes blant annet at 18 nyinnkjøpte Max-fly måtte settes på bakken etter ulykkene i Etiopia og Indonesia, samt problemer med Rolls-Royce-motorene på Dreamliner-flyene. Selskapet har i mellomtiden måttet leie inn fly for å unngå kanselleringer og forsinkelser.

Les også: Norwegian-sjef Jacob Schram: «Er du opptatt av klima - ta flyet»

De siste prognosene fra selskapet er at Max-flyene tidligst kan settes inn i trafikk igjen i september.

Samtidig ble 70 ruter lagt ned i fjor, hvorav 20 langdistanseruter.

Ifølge Schram sitter kreditorene nå på 90 prosent av inntektene fra solgte billetter.

– Det er klart at det gjør det mer problematisk i den perioden vi befinner oss i nå, sier han.

Les også: Norwegian gjør stor bagasjeendring - så mye må du betale

Smartembed embed