Forrige fredag var 36 år gamle Patrik Starborg en tur på McDonald's i Grimstad for å ta seg en matbit, da han plutselig sperret opp øynene av det han så noen meter lenger bort på parkeringsplassen utenfor Coop Extra. Se Starborgs egen video her:
- Jeg bor og jobber i Kristiansand, men jeg var en tur innom McDonald's i Grimstad på veien til Arendal for å besøke en venn. Jeg satt og spiste da jeg plutselig ser en mann kaste pakker inn i en PostNord-lastebil. Jeg ble sjokkert og skuffet, og trodde første at det var skjult kamera. Etter hvert innså jeg at det ikke var det, sier svensken fra Västerås i Sverige, men som for øyeblikket bor i Kristiansand og jobber på Shell.
Hørte knuse-lyder
36-åringen forteller at han ikke hørte noe i starten, sannsynligvis fordi det var de myke pakkene som først ble kastet inn, men etter hvert kom det masse lyder og at det var da han tok fram mobilen for å filme.
Har du tips om lignende saker? Kontakt Nettavisen her.
- På filmen kan man høre lyd av at pakkene nærmest knuser. Jeg var drøye ti meter unna budet, og tenkte at grunnen til at postbudet gjør dette er fordi han er lei av jobben sin. Jeg synes at det er viktig at dette kommer ut, fordi hvis man sender en pakke skal de selvfølgelig behandles ordentlig, forteller Starborg.
Legger seg langflate
36-åringen var såpass opprørt etter det han så, at han valgte å ta kontakt med PostNord og fortelle dem om hva han så og at han hadde dokumentasjon på dette. Selskapet sendte Starborg et skriftlig svar tilbake på søndag.
«Denne hendelsen skal vi undersøke i nærmere i morgen, hvor det vil bli en full gjennomgang. Vi er opptatt av at pakkene vi fremfører skal håndteres med varsomhet. Utover dette vil jeg takke deg for at du tok kontakt med oss. Vi har rutiner på hvordan vi skal håndtere pakker - og dette er et tilfelle hvor rutinene ikke har blitt fulgt», er noe av svaret Starborg fikk av PostNord.
- Ikke slik vi ønsker at pakker skal håndteres
Til Nettavisen bekrefter Olsen at han har hatt en dialog med Starborg, og at saken skal tas tak i så fort som mulig.
- Vi har rutiner på det vi leverer. Det vi ser her, er at rutinene ikke har blitt fulgt. På generelt grunnlag vil jeg si at det er ikke slik vi ønsker at pakker skal håndteres. Vi ønsker at pakker skal håndteres på en god måte. Vi har vært i kontakt med distriktssjefen som tar det videre med sjåføren, sier pressesjefen i PostNord.
Les også: Elin kunne ikke tro hva Elkjøps utsendte gjorde: – Katastrofe
Han ønsker ikke å si noe nå om eventuelle konsekvenser for sjåføren.
- Vi ser alvorlig på det, men det er viktig å få frem at det også er rom for menneskelige feil. Nå ønsker vi en gjennomgang i saken på mandag, hvor vi skal legge frem alle fakta på bordet. Det er den riktige måten å gjøre det på. Per nå vet vi ikke om noe av innholdet i pakkene er ødelagt, men hvis noe er ødelagt, skal vi selvfølgelig erstatte det, påpeker Olsen overfor Nettavisen.