Gå til sidens hovedinnhold

Punger ut for nye Aftenposten

Aftenposten har planer om å bruke 10 millioner kroner på å lansere den tabloide morgenutgaven søndag 2. januar.

Første søndagen i 2005 skal hele Aftenposten trykkes i en liten avis, såkalt tabloidformat. I forkant av omleggingen har avisen kjørt sin største og dyreste annonsekampanje, skriver VG.

Det skal godt gjøres å ikke vite om det nye formatet, spesielt hvis du bor i hovedstaden. Store reklameboards og plakater ombord i de fleste av Oslos offentlige transportmidler skal nemlig informere om «nye» Aftenposten.

Ansatte i avisen skal også dele ut gratis aviser på Oslo Sentralbanestasjon. I tillegg sendes det ut 1,2 millioner brosjyrer til husstander over hele Norge. Som kronen på verket kjører Aftenposten en reklame på TV 2.

sluttregningen for herlightene kommer på 10 millioner kroner.

«Tanta» har hyret inn reklamebyrået Dinamo, som skal produsere reklame som lokker de unge leserne. Allerede tabloidutgaven kommer skal avisen ha skaffet seg 2.000 nye abonnenter.

Reklame

Ekstremt høy strømpris – slik kutter du regningen

Kommentarer til denne saken