*Nettavisen* Økonomi.

Puppetriks fra Ryanair

Slik så hun ut før. Nå har Ryanairs engel fått bryster. Selskapets nordiske sjef brast ut i latter da hun fikk nyheten. Se de utrolige før- og etter-bildene.

05.12.03 12:55

Klikk på bildet for å forstørre.

HTML EMBED



Det irske lavprisselskapet går stadig nye veier for å kapre markedsandeler. Nå har toppsjefen i Ryanair, Michael O’Leary, bestemt at den flygende engelen på selskapets logo skal utstyres med større bryster.

Ryanair bekrefter at til sammen 150 nye Boeing 737-800 fly skal utstyres med den mer barmfagre modellen.

Alle fly skal "oppgraderes"
Videre skal samtlige fly i den irske lavprisflåten gjennomgå ”skjønnhetsoperasjonen” innen 2005.

Klikk på bildet for å forstørre.

Forberedelsene av logoendringen har foregått i det stille. Ifølge britiske medier ble det først kjent utenfor ledelsen da den kosmetiske endringen ble oppdaget av ansatte ved Stanstead flyplass utenfor London.

Ryanairs nordiske sjef, Lotta Lindquist, var selv ukjent med endringen da TV 2 Nettavisen kontaktet henne tidligere i uken.

- Vi vil ikke utnytte situasjon
Fredag ettermiddag var hun imidlertid bedre informert.

- Vi ønsker ikke å utnytte eller melke situasjonen. Endringen ble foretatt av aerodynamiske årsaker. Siden vi oppgraderer flyflåten, vil vi benytte anledningen til å gi våre passasjerer en mer oppløftende opplevelse, sier hun humoristisk til TV 2 Nettavisen.

Passasjertrafikken har tidligere ikke vært noe problem for Ryanair. I november fraktet selskapet 2 millioner passasjerer, som innebar en økning på 60 prosent fra foregående år. Så gjenstår det å se om det kirurgiske logo-inngrepet sørger for at veksten fortsetter.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.