Reagerer på Findexa-regninger

Via telefonregningen fra Telenor fakturerer katalogselskapet Findexa sine kunder. Bedriftsforbundet vil ha slutt på ordningen, men Findexa sier nei.

22.04.04 07:31

Telenor solgte høsten 2001 hele sin katalogvirksomhet til Texas Pacific Group for 5,8 milliarder kroner. Som en del av avtalen forpliktet Telenor seg til å opptre som pengeinnkrever for Findexa i seks år, skriver Aftenposten.

Ordningen er gull verdt for Findexa. I 2002 ble en tredjedel av katalogselskapets inntekter i Norge krevd inn av Telenor.

Flere kunder har reagert på faktureringsordningen. Mange frykter at stengte telefonlinjer kan bli brukt som pressmiddel ved inndrivelse av pengekrav fra Findexa.

I januar i år skrev Bedriftsforbundet på vegne av småbedriftene brev til Findexa og Telenor. I brevet ble selskapene bedt om å skille fakturaen for katalogoppføring fra den ordinære telefonregningen.

Telenor forsikrer i sitt svarbrev at selskapet ikke stenger telefonlinjen dersom kundens avtale med Findexa blir misligholdt. Telegiganten opplyser også at de skal forsøke å få endret dagens praksis.

Men det vil ikke Findexa være med på. I sitt svar til Bedriftsforbundet avviser katalogselskapet at det eksisterer noen uheldig faktura-sammenblanding.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag