*Nettavisen* Økonomi.

SkandiaBanken har de blideste kundene

En fersk undersøkelse viser at SkandiaBanken har Norges mest fornøyde bankkunder, både i forhold til tilfredshet og lojalitet.

04.10.04 08:13

Undersøkelsen er utført av The European Performance Satisfaction Index (EPSI), og SkandiaBanken topper blant norske kunder, skriver Dagens Næringsliv.

Daglig leder Øyvind Thomassen tror de fleste av bankens kunder føler at de blir tatt hensyn til.

- For et par år siden så vi at kostnadene ved uttak i minibank gikk i været. Mens uttak i minibank var gebyrfritt for kunden, kostet det oss seks kroner per transaksjon. Da gikk vi ut og oppfordret kundene til å ta ut penger når de handlet i stedet for å bruke minibanken. På kort tid opplevde vi at antall uttak i minibank sank fra 1,75 per kunde per måned til 1,24 per kunde per måned. Når du ganger det med 240.000 kunder blir det mye penger, sier Thomassen til Dagens Næringsliv.

For tiden har SkandiaBanken rundt 240.000 kunder, og mellom 1500 og 2000 nye strømmer til hver måned.

I første halvår i år fikk SkandiaBanken et overskudd på 80 millioner kroner.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.