*Nettavisen* Økonomi.

Skisalget går som smurt

Foto: Gunnar Lier (SCANPIX)

Salget av langrennski har økt med mellom 20 og 25 prosent sammenlignet med fjoråret.

Det viser tall fra eieren av landets to største sportskjeder, G-Sport og Intersport. De to kjedene dekker nesten femti prosent av markedet.

– Den gode vinteren mange steder i landet har fått salget opp på normalt nivå igjen etter fjorårets katastrofevinter. Salget har vintersportutstyr har økt med 6-7 prosent hver år de siste fem årene, sier produktgruppesjef Geir Andersen i Gresvig-konsernet, som forsyner de to sportskjedene med utstyr.

I en pressemelding fra Gresvig-konsernet pekes det osgå på at nordmenn nå kjøper dyrere utstyr enn tidligere.

– Folk har mer penger. Utstyret skal være bra, og se bra ut. Nordmenn er mer opptatt av å få utstyr til sitt behov. Vi har skjønt at vi får det vi betaler for, sier kjededirektør Ola Bye i G-Sport.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.