Gå til sidens hovedinnhold

Skisalget går som smurt

Salget av langrennski har økt med mellom 20 og 25 prosent sammenlignet med fjoråret.

Det viser tall fra eieren av landets to største sportskjeder, G-Sport og Intersport. De to kjedene dekker nesten femti prosent av markedet.

– Den gode vinteren mange steder i landet har fått salget opp på normalt nivå igjen etter fjorårets katastrofevinter. Salget har vintersportutstyr har økt med 6-7 prosent hver år de siste fem årene, sier produktgruppesjef Geir Andersen i Gresvig-konsernet, som forsyner de to sportskjedene med utstyr.

I en pressemelding fra Gresvig-konsernet pekes det osgå på at nordmenn nå kjøper dyrere utstyr enn tidligere.

– Folk har mer penger. Utstyret skal være bra, og se bra ut. Nordmenn er mer opptatt av å få utstyr til sitt behov. Vi har skjønt at vi får det vi betaler for, sier kjededirektør Ola Bye i G-Sport.

Reklame

Strømsjokk: Så mye billigere er fastpris enn spot