*Nettavisen* Økonomi.

Slåsskamp på Lidl

Da tyske Lidl inntok det danske dagligvaremarkedet torsdag, resulterte det i håndgemeng i enkelte av butikkene.

29.09.05 13:29

Blant åpningstilbudene som fikk de danske forbrukerne til å gå mann av huse var en kjøkkenmaskin til 70 danske kroner, skriver Børsen.dk.

Den tyske lavpriskjeden åpnet torsdag 13 butikker rundt om i Danmark. Dermed benyttet kjeden igjen sin velkjente åpningsstrategi med smelle opp en rekke butikker samme dag. I Norge åpnet Lidl 10 butikker på en gang da de inntok landet for ett år siden.

I Danmark kommer Lidl på banen nesten fem år etter at det først ble spekulert i om lavpriskjeden ville kaste seg inn i kampen mot Fakta, Netto, Aldi og Rema 1000.

De danske kundenes reaksjon var stort sett posistive da de ta Lidl-butikkene i øyensyn første gang. Tilbakemeldingene var av typen "det er ser bra ut" og "det er like billig som på Aldi".

Lidl har planer om å åpne 50 butikker i året i Danmark.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.