Gå til nye Nettavisen

Lyst til å se den nye Nettavisen?

NA24.no

Slik skal han gjøre Nav bedre

Foto: Holm, Morten (SCANPIX)
Sist oppdatert:
Nav-sjef Joakim Lystad varsler nye tiltak.

Nav-direktør Joakim Lystad mener at det er for mange som kommer i kontakt med Nav som har dårlige erfaringer og opplevelser. Nå varsler han fem tiltak for å forbedre Nav.

- Det er for mange Nav-brukere som har uheldige brukeropplevelser. Målet mitt er jo at det skal bli færre og færre av dem. Vi er stolte av de forbedringene som vi klarer å få til i Nav år for år, men vi er ikke stolte av der vi er ennå, sier Lystad til Dagbladet ifølge NTB.

Tiltakene Lystad vil sette i gang, er en ny opplæring i veiledningsfaget for å sette de ansatte i bedre stand til å veilede og samtale med brukerne, utvikle et nytt opplæringstilbud til nyansatte, gjeninnføre nye kurs i etikk som blant annet tar for seg menneskesyn og Navs verdigrunnlag, styrke arbeidet med klagebehandling og sette nye og tydeligere krav til ledere i Nav.

- Ansvaret mitt er å bidra til å lage systemer som setter våre medarbeidere i stand til å håndtere brukerne på en stadig bedre måte, sier Nav-direktør Lystad. (NTB)

Vil du delta i debatten?
Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt. Her kan du enkelt bidra med din mening
(tjeneste under utvikling).

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!