*Nettavisen* Økonomi.

Smart Club vil erobre Norge

Stormarkedet Smart Club tar opp dagligvarekampen med lavpriskjedene, og åpner nå Smart Club Express.

Ti år etter at Smart Club, som investor Atle Brynestad står bak, slo opp dørene på Alnabru i Oslo, satser selskapet på å kapre enda flere dagligvarekunder. Nylig åpnet den første Smart Club Express-butikken på Kolbotn utenfor hovedstaden, og flere skal det bli.

- Vi planlegger en landsdekkende kjede, og starter etableringen på det sentrale Østlandsområdet, sier administrerende direktør Stein Erik Bjørnsen i Smart Club til Handelsbladet FK.

Det nye konseptet er en mindre utgave av stormarkedet Smart Club, og vil variere mellom 1.000 og 3.000 kvadratmeter i størrelse. Butikkene vil ha et tydelig preg av lager og varehus.

I dagligvaredelen vil det være et utvalg på rundt 6.000 produkter, inkludert ferskvare og kvalitetsprodukter. Express-butikkene vil ha små forpakninger, i motsetning til de store Smart Club-markedene. I tillegg kommer blant annet klær, sko, elektronikk og helsekost.

Du trenger ikke å være medlem for å handle på Smart Club Express.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag