Solo og Farris fortsatt norske

Erkenorske Farris og Solo vil fortsatt være norske merkevarer, selv om de nå havner på danske hender.

Det mener fagdirektør Iacob Heiberg i Norsk Form etter at Orkla torsdag besluttet å selge sin andel av Carlsberg Breweries til Carlsberg.

- Når det gjelder Solo og Farris, er jeg overbevist om at Carlsberg ikke har tenkt å røre merkene. Det hadde vel egentlig håpet på litt taushet rundt denne aksjeoverføringen slik at vi nordmenn ikke skulle oppdage at eierskapet flyttes til Danmark, sier Heiberg til NTB.

Han får støtte fra Alf Bendiksen i Hei Reklamebyrå, byrået som står bak Solo-reklamene.

- Merkevaren kan eies juridisk og økonomisk av et firma, men merkevaren som et metafysisk vesen befinner seg oppe i hodet på deg og meg. Det kan ikke eies av Carlsberg. Og derfor vil ikke Carlsberg begynne å lage annen kommunikasjon for Solo enn det Solo allerede har gjort, sier han til NTB.

(NTB)

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.