Telenor betaler 15.000 kunder

Foto: Paul Weaver (TV 2 Nettavisen)

Telenor tilbakebetaler tre måneders fastavgift til 15.000 brukere av selskapets bredbåndstelefoni.

17.01.06 10:41

Telenor var sent ute med å lansere bredbåndstelefoni til privatmarkedet. Etter sigende skulle årsaken være at selskapet ville levere et plettfritt produkt.

Nå tilbakebetaler selskapet tre måneders fastavgift til 15.000 kunder på grunn av ustabilitet ved tjenesten mellom september og november i fjor, skriver Digi.no.

Det betyr at selskapet totalt må ut med rundt tre millioner kroner.

- Noen ganger har tjenesten fungert strålende, og andre ganger ikke. Dette ønsker vi å rydde opp i, og har derfor valgt å ettergi tre måneders fastavgift til 15.000 kunder som har hatt problemer med bredbåndstelefoni, forklarer informasjonssjef Atle Lessum til digi.no.

Ifølge Lessum skal tjenesten nå fungere som den skal for selskapets 25-30.000 bredbåndstelefonikunder.

Lessum presiserer overfor TV 2 Nettavisen at det ikke har vært noen generelle problemer ved tjenesten. Det var et problem som oppstod to ganger for selskapet i perioden som gjorde at mottakere av samtaler fra selskapets kunder ikke nødvendigvis hørte hva som ble sagt.

Les flere IT-saker på våre IT-sider.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.