*Nettavisen* Økonomi.

Telenor endrer logo for millioner

Telenor satser flere titalls millioner kroner på å friske opp utseende.

09.02.06 08:47

Den nye logoen erstatter allerede i dag den eksisterende, og i løpet av natten er flere skilt blitt lagd, og biler malt om.

Den nye blå logoen ligner litt på en propell, men det vil ikke ledelsen bli identifisert med, skriver Aftenposten.

- Neida, vi skal ikke bli helt propell. Nå har Telenor arbeidet i et konkurranseutsatt marked siden 1990-tallet. Mye har skjedd med Telenors marked i den perioden. Vi er blitt sterkt internasjonale i løpet av de siste ti årene. Derfor føler vi det er riktig å få en samlende profil, sier Telenor-sjef Jon Fredrik Baksaas til avisen.

Profilen blir den samme i Norge som i Telenors mange utenlandske foretak.

Men omdømmeekspert Peggy Brønn ved Handelshøyskolen BI er skeptisk til profilendringen.

- "Same shit, new wrapping". Det er sånn folket vil konkludere. Industrien vil heller ikke la seg lure av keiserens nye klær, sier førsteamanuensis Brønn.

Telenor er lite villig til å snakke om å kostnadene ved profilendringen.

Vi har ikke noen samlet oversikt over hva dette vil koste. Men det dreier seg om flere titall millioner kroner, det må vi bare erkjenne, sier Baksaas.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag