Gå til sidens hovedinnhold

Tine på norsk merkevaretopp

Med Coca-Cola på merkevaretoppen på verdensbasis, er Norges mest kjente merkevare melk fra Tine. På andreplassen er rengjøringsmiddelet Zalo.

Melk fra Tine havnet på topp også i 2000. Rangeringen er utført av TNS-Gallup.

- Merkevarestyrken sitter jo i bevisstheten oppe i hodene hos forbrukerne. Og Tine har i mange, mange år hatt markedet for drikkemelk tilnærmet for seg selv. Omdømmet er generelt meget bra hos forbrukerne, og derfor skal det mye til for å gjøre Tine rangen stridig i slike tilfeller, sier avdelingsleder Ingvar Sandvik i TNS-Gallup til Nationen.

På andreplass ligger rengjøringsmiddelet Zalo. Sjetteplassen har Tine Kremfløte inntatt, mens Norvegia-osten ligger på åttende plass og Tine Lettrømme på 13. plass.

Reklame

Denne eksklusive motebutikken har salg bare én gang i året