*Nettavisen* Økonomi.

Trangere marked for sexleketøy

De etablerte selskapene i sexleketøy-bransjen må sloss om kundene med nye aktører som vil ha sin del av markedet.

16.03.04 10:44

– Vi merker all konkurransen. Det er blitt flere butikker, sier daglig leder Bente Helstad i Kondomeriet til Dagens Næringsliv.

Kondomeriet og Beate Uhse er de to store aktørene i den norske sexleketøy-bransjen.

- I fjor merket vi konkurransen, det har tilspisset seg med mange små aktører. Men det er veldig mange som forsvinner fort, men som tar mye av omsetningen i perioden de er oppe og går, sier daglig leder i Beate Uhse Norge, May-Karin Mangen, til DN.

Kondomeriets storsatsing på homepartyer skulle gi en økning i omsetningen. Ved nyttår var målet å ha 150 konsulenter som reiste landet rundt med kofferter fulle av overraskelser til soveromsbruk.

I dag er det kun om lag 70 konsulenter som driver denne virksomheten for Kondomeriet. Selskapet fikk et resultat på 4,3 millioner kroner før skatt i fjor, sammenlignet med 4,8 millioner kroner i 2002.

Beate Uhse hadde i 2002 en omsetning på rundt 30 millioner kroner.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.