TV 2 øker kraftig

TV 2 økte markedsandelene med nesten fem prosent forrige uke, og Valebrokk kan nå glede seg over årsbeste. Den store taperen er NRK1.

22.03.04 14:09

De kommersielle TV-kanalene var forrige ukes store vinnere i seerkonkurransen, i følge Kampanje.

TVNorge øker markedsandelen til 20,3 prosent, opp 1,5 prosent fra uka før.

Det varmer en kanal som har slitt med seertallene de siste ukene.

TV 2 hadde også en kjempeuke, og øker sin markedsandel fra 28,9 til 33,8 prosent.

Det er årsbeste for kanalen.

Det er programmer som Nr. 19, Judging Amy, Idol og Torsdagsklubben som bidrar til at kanalen mandag til var største kanal i TV-markedet i fire dager på rad.

– Vi setter også årsbeste i hele fire av syv dager i forrige uke. Både tirsdag, torsdag, fredag og søndag setter vi årsbeste, sier research-medarbeider Birgit Eie i TV 2 til Kampanje.

TV-andeler uke 12 (endring i prosent):

Kanal
NRK1
NRK2
TV 2
TVNorge
TV3
Andre kanaler

Markedsandel
37,2
2,8
33,8
8,9
6,4
10,9

Endring
-6,5
-0,5
4,9
1,5
-0,3
1,0

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag