*Nettavisen* Økonomi.

TV-aksjonen ga rekord

John G. Bernander knuser TV-konkurrentene med «Drømmefanger»-aksjonen. Her er de mest populære kanalene forrige uke.

24.10.05 13:22

Både TV 2, TVNorge og TV3 tapte markedsandeler i forrige uke til fordel for statskanalen, skriver Kampanje.

TV-aksjonen dro seere til NRK både lørdag og søndag, og hjalp NRK opp til en markedsandel på 39,4 prosent. Det er en kraftig framgang fra forrige søndags 27 prosent.

Dermed går NRK-sjef John G. Bernander av med seieren i uke 42s TV-kamp.

Samlet økte NRK markedsandelen til 40,5 prosent, mens bådee TV 2, TVNorge og TV3 falt 0,6 prosent sammenlignet med uke 41, og alle de tre kanalene slo av 0,6 prosentpoeng på markedsandelen i forrige uke.

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: (Ill.foto)

Les flere media- og IT-nyheter på forsiden vår .

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag