*Nettavisen* Økonomi.

Vipps hadde store problemer med overføringer lørdag ettermiddag

 

VIPPS: Vipps har problemer lørdag ettermiddag. Illustrasjonsbilde. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix

Vipps-brukere som ville utføre straksoverføringer hadde store problemer lørdag ettermiddag.

14.09.19 18:39

- Vipps har problemer med overføringer fra konto, opplyste Hanne Kjærnes i Vipps til Nettavisen lørdag ettermiddag.

Problemet startet rundt klokken 13 lørdag, og det var usikkert når det ville bli rettet opp i.

- Problemet gjelder ikke hos alle, og det er altså overføringer fra konto som ikke fungerer hos alle. Det skal derimot fungere som normalt om man velger å overføre fra kort, men da vil den du overfører penger til først motta pengene tre virkedager senere, skrev Vipps på Facebook.

- Vi jobber med å få løst problemene så fort som mulig og er lei oss for at det skaper problemer med vippsingen, skrev de videre.

Like etter klokken 17.00 opplyser Vipps at alt fungerer som normalt igjen.

- Oppdatering: problemene er nå løst og Vipps fungerer som normalt! skriver de på Facebook.

DNB ble også rammet

DNB skrev også på Facebook at de hadde problemer lørdag ettermiddag.

- Det er dessverre noen kunder som opplever problemer med betaling for øyeblikket. Dette påvirker flere banker. Det jobbes på spreng med løse feilen. Beklager til dere som er berørt, skrev de.

Klokken 15.40 er problemet fortsatt ikke løst, men DNB opplyser at det jobbes på spreng for å fikse feilen.

- Det er dessverre fortsatt en del kunder som opplever feil med betalinger både i Vipps og i butikk. Vi har satt alle tilgjengelige ressurser i gang med å lete etter feilen og vi gjør alt vi kan for å fikse problemene. Vi skjønner veldig godt at dette er irriterende, og håper at det løser seg så snart som mulig, skrev banken på Facebook.

Like etter klokken 17.00 melder DNB i et langt Facebook-innlegg at de gjør alt for å rette opp i feilen, og kommer også med en unnskyldning til kundene sine.

- DNB har satt krisestab og kalt inn ekstra ressurser for å finne feilene og løse situasjonen. Vi er i tett dialog med leverandørene våre, og gjør alt som står i vår makt for å komme tilbake til normal drift.

- Vi skal selvfølgelig lære av denne saken når vi finner feilen og får rettet den. Inntil videre vil vi bare si én ting til de kundene som er berørt: Unnskyld! er noe av det banken skriver.

Klokken 17.59 oppdaterte DNB sin melding med å informere om at mobil- og nettbanken skal fungere som normalt, men at det fortsatt jobbes på spreng med å løse problemene knyttet til kort og minibankuttak.

Klikk på bildet for å forstørre.  

PROBLEMER: DNB har fortsatt ikke klart å løse alle problemene. Foto: (Facebook/DNB)

Les mer: Telenor-kunder rammet av strømbrudd

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag