Gå til sidens hovedinnhold

OMD bekrefter valg av McDonald's i Norge

McDonald's bekrefter at de velger OMD som sitt mediebyrå, også i Norge. Dermed er det slutt på samarbeidet med Sandberg Starcom.

I den siste tiden har det pågått forhandlinger mellom McDonald's og OMD i Norge, som en konsekvens av at McDonald's og OMD har inngått en internasjonal avtale, heter det i en pressemelding.

Samarbeidet starter opp allerede fra januar 2004 og omfatter strategi, "planning" og mediekjøp. Frem til nå har McDonald's samarbeidet med Sandberg Starcom på strategi og planning og Mediacom på TV-kjøp.

- Vi har vært tilfredse med Sandberg Starcoms og Mediacoms betjening av oss. At vi avslutter samarbeidet nå er først og fremst et resultat av de internasjonale forhandlinger mellom McDonald's og OMD. Vi ser frem til et godt samarbeid også med dem, sier Anders Aunbu, markedsdirektør i McDonald's Norge AS.

- At en av verdens mest spennende merkevarer ønsker å jobbe med oss gleder vi oss veldig over. Prosessen frem til den endelige avtalen har vært spennende og danner grunnlaget for et tett og nært samarbeid på et høyt faglig nivå. Det skal bli veldig gøy å ta fatt rett over jul, sier Nils Røang, administrerende direktør i OMD.

Reklame

NÅ: Knalltilbud på de superpopulære sekkestolene

Kommentarer til denne saken