(SIDE2): Søndag morgen la hotellkongen Petter Stordalen ut følgende melding på sin Twitter-side:

Sliter med nytt navn til toppselskapet mitt ( Home Invest) Ønsker noe med Nordic...., Et forslag som blir valgt belønnes! Premie; Hotellweekend for to på et av våre fantastiske Spa hotell eller Storbyweekend ,your Choice!

Følg Side2 på Facebook - klikk her!

Twitter-siden hans er åpen for alle, og i tillegg har han godt over 12 000 faste tilhengere. Når Side2 ringer han onsdag er han i skibakken i Åre i Sverige.

- Nå er det flott her! Sola titter akkurat frem og jeg ser rett ned på Copperhill Mountain, hvor det er meldt om smekkfullt hus fra og med torsdag, sier Stordalen til Side2.

Copperhill Mountain Lodge er selvsagt et av hotellene som Stordalen eier.

- Jeg kjøper Copperhill til prisen for gråstein og det skal bli til gull for Choice, har Petter Stordalen tidligere sagt til NA24.

Les hele saken: - Jeg gjør gråstein til gull

Fra skibakken i Åre har Stordalen full kontroll på sin pågående navnekonkurranse.

- Jeg har fått ufattelig mange forslag. Jeg har ennå ikke bestemt meg hvordan man skal gjøre dette. Men vi har et favorittforslag som vi hadde selv hele tiden, Nordic Choice, Men det er flere gode forslag. Men ingenting er avgjort, så det er bare å kaste seg på sier Petter Stordalen til Side2.

Hvorfor skal du bytte navn?

- Mange har rådet meg til å ikke bytte navn. Men vi har blant annet kjøpt hotellkjeden Nordic Hotels, og ser nå muligheten til å bytte navn på Home Invest og selskapene under slik at de i større grad gjenspeiler virksomhetene Choice og Nordic, sier Stordalen til Side2.

I forbindelse med at han kjøpte Nordic Light og Nordic Sea i Stockholm i 2009 uttalte Stordalen følgende til DN.

- Vi mener Nordic har en betydelig verdi som merkevare og planlegger nå å bygge opp en kjede parallelt med Choice

Hva med den mye omtalte nettsiden din som skal ha kostet millioner å utvikle. Må du lage en ny i samme klasse nå?

- Hehe, nei. Vi jobber nå med en ny hjemmeside for hotellselskapene. Den er mye viktigere. Der kommer vi blant annet til å integrere Tripadvisor. Det er en tjeneste der brukerne selv rangerer hotellene. Dette har jeg også blitt advart mot på grunn av at det åpner for mye kritikk, men jeg tror det er slik vi må jobbe i fremtiden. Brukernes direkte tilbakemeldinger er i fremtiden mye viktigere enn noen stjerneklassifisering.

Les også: 5 mill. på hjemmeside

- I fremtiden må vi leve med at brukerne selv korrigerer tilbudet vårt. Vi trenger ikke noen kontrollører betalt av Giske som løper rundt og sjekker om vi har buksepresser og trinnregulerte hårfønere, vi trenger brukernes aksept og tilbakemeldinger, sier Petter Stordalen til Side2 fra skibakken i Åre.

Hvordan Stordalens hoteller rates på Tripadvisor kan du se ved å søke dem frem her: Tripadvisor.com

Sjekker man for eksempel Clarion Collection Havnekontoret i Bergen har det fått 79 brukergenererte omtaler, og en er anbefalt av 89 prosent av brukerne.