Gå til sidens hovedinnhold

- Voldtekt av Posten

Posten lanserte fredag sin nye logo, og kritikken hagler.

(BiipMag.no): Fredag lanserte Posten sin nye designprofil. Det tradisjonelle posthornet er byttet ut med en logo som flere omtaler som en blanding mellom en «Pokémon»-ball, en solformørkelse og en nesetrakt mot forkjølelse.

Dyr relansering
10.000 biler, 5000 skilt og 20.000 uniformer må byttes ut som følge av den nye logoen. Posten opplyser at de bruker 300 millioner på å bytte logo - og det er bare kostnaden for i år. En slik investering krever kanskje en viss forankring i folket for statseide Posten, men foreløpig er ikke tilbakemeldingene akkurat i overtall positive:

- Helt grusomt
Biip. no-designer Jesper Thøgersen er ikke nådig i sin kritikk av den nye logoen.:

- Dette ser helt grusomt ut. Det er en regelrett voldtekt av den tradisjonelle «Posten»-profilen, og den nye logoen har ingen design- eller kulturmessig forankring. Mest av alt ser dette ut som en gigantisk «Pokémon»-ball, sier han.

«Pokémon» er en tegneserie for barn og unge, og kjennetegnes ved at de mangefargede kosedyrene spretter ut av en hvit og rød ball.

Hva syntes du om Postens nye logo? Si din mening nedenfor!

Siste fra BiipMag. no: Gå til forsiden her!

Kommentarer til denne saken