Gå til sidens hovedinnhold

Prinsen over alle prinser

«Prinz 54» er en god grunn til å ta kystskippereksamen! Se bildene!

Skal du føre «Prinz 64 Coupe» holder det ikke med båtførerprøven, den er så lang at du må ha kystskippereksamen. Og en velfylt lommebok.

Båten er bygget i kevelar. Det gir en sterkere konstruksjon enn glassfiber og samtidig lavere vekt, noe som i følge produsenten skal gi gode sjøegenskaper.

Båten er standard utrustet med Volvo IPS. Normalt vil en betydelig vektreduksjon gå utover hvor stødig båten er, men med IPS-systemet kommer vekten to meter lenger fram i båten.

Italiensk
«Prinz 54 Coupe» er tegnet hos italienske Quartostile som blant annet står bak Azimut. I tegneprosessen bruker de et 3D konstruksjonsprogram som gir mulighet for å kjære ut interiøret med laser, slik at det er tilpasset i hver minste detalj.

Som standard kommer båten med hydraulisk badeplatform, tre til fire kabiner, pantry både ute og inne, garasje for lettbåt, soltak og som tidligere nevnt, Volvos IPS-system.

Lys og trivelig
Dette er også en båt som henvender seg til folk som er lei mørke, dystre teak- og mahogniløsninger. 54-foteren kommer med all interiør i lys eik. I baderommene er det brukt granitt.

Båtliv fant ingen importører i Norge, men den danske importøren forteller at 21 båter er i produksjon. To-tre av dem skal selges i Danmark. Båten er ikke billig, men prisen er kanskje det mest imponerende tatt i betraktning av hva man får levert: Fire millioner danske kroner.

Flere bilder og mer informasjon hos Båtliv!

Reklame

Dette påskeegget er nesten for godt til å være sant