Gå til sidens hovedinnhold

Prøver å glemme reklamen

Audhild Gregoriusdotter Rotevatn ser helst at reklamen går i glemmeboken - i hvert fall i ferien.

Nyhets- og sportsredaktør i Kanal 24, Audhild Gregoriusdotter Rotevatn, ser ingen vei utenom og blir med på det digitale bakkenettet.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Hva kommer til å påvirke utviklingen i din bransje mest i de kommende årene?
- Digitaliseringen av eteren og bruken av nye medier.

- Hvilken norsk merkevare er sterkest, og hvilken merkevare burde bli mer kjent?
- TV 2 har den sterkeste merkevaren. Merkevaren Kanal 24 burde bli både bedre kjent og mer anerkjent. Av andre vil jeg nevne ukeavisen Dag og Tid, som har rustet opp både bunad og journalistikken denne våren.

- Hva er din oppfordring til resten av bransjen?
- Hmmm

- Hvordan skal du tilbringe ferien i år?
- På den franske rivieraen, på Sunnmøre og forhåpentligvis i Jotunheimen.

- Hva er den største medienyheten så langt i 2007?
- Den viktigste nyheten i medie-Norge er de nye sjefene i NRK og TV 2 som trolig vil prege medieutviklingen sterkt.

- Hva tror du om de nye sjefen i TV 2 og NRK?
- Jeg tror ikke så mye, men håper det er to menn som vil satse på seriøs journalistikk og nyheter.

- TV-seingen har falt i 2007. Når død tv ut?
- Jeg tror ryktene om fjernsynets død er betydelig overdrevet.

- Skal du på det digitale bakkenettet?
- Ja, er det valgfritt i det lange løp?

- Hvilken avis tror du kommer til å leve lengst av dagens riksaviser?
- Jeg tror Dagbladet og Dagsavisen er de som har dårligst helse.

- Hvilken reklamekampanje er det du har lagt mest merke til første halvår?
- Jeg prøver å ikke huske på reklamekampanjer lenger enn i det øyeblikket jeg ble utsatt for dem.

Reklame

Her får du tak i den nye Pondus-boka