Treningstips for ferien

Pakk ned treningsklærne når du reiser på ferie. Her er tipsene som holder deg i form.

23.06.08 14:22

Du er kanskje stamgjest på treningssenteret til vanlig, men når du reiser på ferie blir joggeskoene lagt på hylla. Hvis ferien ikke inneholder tilstrekkelig med fysisk aktivitet, kan veien tilbake til formen bli lang når ferien er over.

Alternativ trening
Det gjelder å finne alternative treningsformer på ferien. Rollerblades, klatring, frisbee, svømming og beachvolleyball er morsomme og gode alternativer til treningsstudio.

- Gå ut og dans. Å slå helene i taket er verdens beste mosjon, sier kostholdsrådgiver og helsepedagog Zarah Öberg til svenske Expressen.

Foto: Shutterstock

Her er treningstipsene for ferien:

Aktiv bevegelse
Hvis tiden ikke strekker til for trening på ferien, kan en svømmetur under strandbesøket være nok å fylle på energireservene og underholde kroppen.

Lange turer
Gå en lenger tur en det du gjør til vanlig, og øk tempoet betraktelig. Slik setter du fart på forbrenningen.

Unytt sanden
Sanddyner fungerer utmerket som motstand på sen spasertur. Omtrent som å hoppe på en tjukkas.

La bilen stå hjemme
Ta bena eller sykkelen fatt når du skal til stranden eller på utflukter.

Hoppe
Kjøp deg et hoppetau. Det er en billig og bra treningsform, som ikke bare gjør at du får i gnag forbrenningen, men styrker også skjelettet.

Bokse
Invester i ett par boksehansker og en boksepute. Å bokse mot hverandre er en kanonbra treningsform som man kan utøve hvor som helst.

Steppe foran TV'n
Hvis det regner, lag en provisorisk stepkasse og bruk den mens du ser på TV.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag