Gå til sidens hovedinnhold

Reisebyrået Berg-Hansen i ny drakt

Plus Reiser, Informa Ferie og Berg-Hansen Forretningsreiser blir det samme selskapet, under navnet Berg-Hansen. Virtual Garden samler reisebyråene under en paraply.

Virtual Garden har jobbet tverrfaglig. Ansatte i reklame-, design-, digital- og business-avdelingene har satt seg over langbordet og tegnet og diskutert. Den nye logoen til Berg-Hansen ferie er klar.

Det er palmesus, hengekøye og surfbrett. Berg-Hansen-logoen er i blekblå. Hele bildet er i blasse 70-tallsfarger. Kanten er frynsete som på et frimerke. En hund er helt alene.

- Berg-Hansen har et navn i forretningmarkedet. Vi vil vise at reisbyrået tilbyr flere muligheter, forteller Virtual Gardens konsulent, Øivind Lindøe til Propaganda.

Virtual Garden har blitt enige om at det handler om å styrke hovedmerket.

- Målet er å fremstå helhetlig. Berg-Hansen slår sammen flere merker for å utnytte den sterkeste merkevaren, sier Lindøe.

Berg-Hansen etablerer under paraplymerket Berg-Hansen, Berg-Hansen Ferie, som spesialister innen ferie- og fritidsreiser (tidligere Informa) og Berg-Hansen Storby (tidligere Plus), som spesialister på storbyferie.

Virtual Garden har siden i vår jobbet med ny kommunikasjonsstrategi, ny logo og designprofil og lanseringskampanje for Berg-Hansen Ferie. Halvor Bodin og Martin Kvamme står bak det nye designet. Virtual Garden ScreenPlay lager ny nettløsning, som lanseres 20. september.

Etter sammenslåingen vil Berg-Hansen være rundt 490 ansatte fordelt over hele landet, inkluderte franchise-butikkene. Berg-Hansen ble etablert i 1875. Det nye selskapet får en omsetning på drøye 3 millarder kroner.

Reklame

Supertilbud: Nå kan du få gratis strøm til februar