Gå til sidens hovedinnhold

Rekordpåmelding i Cannes

Flere enn noensinne vil konkurrere om Gulløven i Cannes.

Totalt er det kommet inn 25.660 bidrag til årets store reklamekonkurranse i Cannes. 248 av disse er fra Norge.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Under fjorårets Cannes Lion ble det sendt inn 24.863 bidrag til konkurransen.

- For fjerde året på rad ser vi rekorddeltagelse til festivalen. Vi ser at den største veksten skjer i kategorier vi nylig har lansert som promo og radio. Samtidig som det også er kraftig vekst i nettreklame, utendørsreklame og direktereklame. I kategorien reklamefilm derimot går deltagelsen noe tilbake, men dette er en trend som har vært tydelig de siste tre årene, sier styreleder i Cannes Lion, Terry Savage i en pressemelding.

De tre største landene i konkurransen, målt i antall bidrag, er USA 3569, Tyskland 2310 og Brasil med 2203 bidrag. Sverige stiller med 686 bidrag, mens danskene har 193 bidrag.

Reklame

Regntøyet du trenger til den norske sommeren