Gå til sidens hovedinnhold

Ruster opp for radiokampen

Med en ny radiokanal på trappene forbereder radiobyrået Både Og seg på mer å gjøre. Nå ser de seg om etter to nye ansatte. Fjoråret ga millionoverskudd, men lavere omsetning.

Radiobransjen forbereder seg på nye tider. Kanal4 støvsuger markedet for radioprofiler og radiobyråene venter på en haug nye oppdrag.

Blant dem er Både Og. Lydbyrået melder om et resultat etter første halvår på to millioner kroner og de tror på mer å gjøre utover høsten. Fjoråret var derimot ikke like bra. Både Og AS` omsetning falt fra 15,5 til 12,8 millioner kroner i fjor, mens resultatet økte fra 1,3 til 2,7 millioner kroner.

- Vi har kuttet endel i kostnadene og for eksempel ikke investert i nye PCer, Kåre Hersoug til Propaganda.

Han er daglig leder i Både Og, men går snart over til stillingen som administrerende direktør for alle enhetene; Både Og: radiobyrå, Strategisk lyddesign, Punch Postproduction og Punch Filmlyd. Både Og kjøpte Punch i fjor for å satse på etterproduksjon av reklame- og kortfilmer.

Hersoug sier at halvårsresultatet er over all forventning, og mener omorganisering av byrået, intern kursing og satsning på frilansregissører har båret frukter. Nå er de på jakt etter flere folk til å ta unna en voksende oppdragsmengde.

Byrået er på jakt etter en ny leder for radioavdelingen og en ny regissør til den faste staben, i tillegg til at de skal engasjere flere frilansere.

- Det har skjedd mye på vårparten, i tillegg må vi bygge opp en større stall av frilansere for å ta unna det som kommer fremover, sier Hersoug.

Fornøyd er han også med antall kreative priser de har kapret i det siste. Hittil i år har Både Og stukket av med fire av seks priser i Sølvmikrofonen.

Produsent og kreativ leder Bjørnar Pedersen forteller Propaganda at han gleder seg over at målrettet arbeid med nye idéprosesser, intern kursing og eksterne frilansregissører har båret frukter.

Reklame

Strømsjokk: Så mye billigere er fastpris enn spot