GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil
Resultatet endte på 459,5 millioner euro, tilsvarende 3,5 milliarder norske kroner, i de første seks månedene av selskapets finansår, melder epn.dk
Passasjertallet endte på 26,6 millioner, som er en økning på 20 prosent i forhold til første halvår 2006. Ryanairs toppsjef, Michael O’Leary, advarer likevel mot et overskudd i tredje kvartal som er markant lavere enn sist år.
Annet kvartal ble et godt kvartal for Ryanair, med 24 prosents økning i inntekter. Dette skyldes en økning i serviceprodukter som bilutleie, hotellbooking og forsikringer.
Årsresulatet er ventet å bli langt penere enn det Ryanair spådde på forhånd.
O’Leary var nylig på norgesvisitt, der han brukte store deler av oppholdet på å fyre løs på forbrukerombud Bjørn Erik Thon.
- Han er en idiot, sa O’Leary om Thon, og henviste til den pågående striden mellom det norske forbrukerombudet og lavprisselskapet, som skal opp for retten igjen i januar.
Les mer om verbalangrepet og konflikten her: - Thon er en idiot
