Gå til sidens hovedinnhold

Satser på app

Visitnorway går i lomma til turistene med sin nye markedsføring av Norge. I dag lanserer de applikasjonen visitnorway.com for Iphone på engelsk.

Den nye applikasjonen er et gratis program for mobiltelefoner som dekker en samlet norsk reiselivsnæring, og viser tusenvis av overnattingstilbud, spisesteder, aktiviteter og attraksjoner fra hele Norge. Applikasjonen som tidligere kun har vært tilgjengelig på norsk vil nå gjøre det enklere for internasjonale turister å finne frem i Norge.

Reiselivsdirektør i Innovasjon Norge, Per-Arne Tuftin, tror den nye gratis applikasjonen vil være et effektivt verktøy i markedsføringen av attraksjoner og aktiviteter i Norge, samtidig som den vil gjøre det enklere å være turist i Norge.

- Vi ønsker å gjøre norske opplevelser og reiselivsbedrifter enda lettere tilgjengelig for turister. Her finner turisten hele Norge på ett sted, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

-Visitnorway på mobilen viser de fantastiske mulighetene Norge som reisemål tilbyr - der du er, når du trenger det. At informasjonen nå blir tilgjengelig i engelsk versjon, viser at vi er i tet i bruken av teknologi for å fremme norsk reiseliv, sier nærings- og handelsminister Trond Giske.

Alltid i nærheten – nå også med miljøsertifisering

Fokuset på applikasjonen er ”i nærheten”, og finner relevante aktiviteter, spisesteder og overnattingstilbud der turisten befinner seg. Applikasjonen kan også brukes til planlegging før reisen.

- At dette er et gratis produkt, tror vi vil føre til at mange laster ned applikasjonen og bruker den aktivt på reisen sin, sier Tuftin.

Applikasjonen vil også gjøre det lettere å reise miljøvennlig i Norge. Navigasjonen Green Travel, som gjør det mulig å søke på de miljøsertifiserte reiselivsbedriftene i Norge, vil være en profilert del av den nye applikasjonen.

- Vi håper at Green Travel på mobilen vil bidra til at flere turister tenker miljø i valg av reise, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

Effektiv markedsføring

Tuftin forteller at det ikke vil koste destinasjonene noe ekstra å distribuere innholdet til den internasjonale applikasjonen dersom de har en partneravtale med visitnorway og bruker Tellus-databasen.

- Dette er med andre ord et unikt verktøy for en effektiv lokal markedsføring, forklarer reiselivsdirektøren

Reklame

Nå er bestselgeren endelig på tilbud

Kommentarer til denne saken