Etter at actionkameraprodusenten GoPro gikk på børs i sommer, var det mange som mente at selskapet var til dels overpriset.
Siden den gang, har prisen stort sett bare gått én vei. Fra en lanseringspris på rundt 31 dollar per aksje, har aksjen mer enn tredoblet seg til nær 95 dollar 7. oktober.
Selskapets nærmest eventyrlige suksess i en kameraverden der trenden i det store og hele er at det selges færre kameraer, har gjort aksjonærene entusiastiske.
Skyhøyt priset
Med 95 dollar som prising, var selskapet verdsatt til over 11 milliarder dollar - godt over 70 milliarder kroner.
Dette prisnivået skremte en del aksjonærer, og frem til fredag i forrige uke sank aksjen ganske betydelig ned til 85 dollar.
Schumi ble ekstra skadet av kameraet
Men i helga kom sjokknyheten om at det var GoPro-kameraet den tidligere Formel 1-stjernen Michael Schumacher hadde montert på hjelmen - ikke fallet i seg selv - som gjorde skaden så alvorlig.
Ifølge tidlige rapporter skal kameramonteringen ha kunnet sørget for at hjelmen ble svekket.
Dette er ikke første gang spekulasjonen har vært løftet frem, men første gangen merkenavnet så tydelig har kommet frem i mediene.
Massivt fall
I kombinasjon med tidligere usikkerhet rundt aksjen, førte det til et børsras da Nasdaq åpnet mandag morgen, med til del stor handelsaktivitet. Kameraprodusenten hadde fredag en sluttkurs på 85 dollar, mens den i løpet av under en time ble handlet så lavt som 74,25 dollar - et fall på nær 13 prosent.
Aksjen stabiliserte seg utover dagen på mellom 76 og 78 dollar, et nivå den også handles for tirsdag morgen amerikansk tid.
Det betyr at GoPro har fått skrelt av nær to milliarder av børsverdien sin - omkring 13 milliarder kroner - i løpet av få dager.