Gå til sidens hovedinnhold

Se de norske vinnerhåpene

Her får du noen av de norske vinnerhåpene i verdens mest prestisjefylte reklamefestival.

Å vinne gull, eller aller helst en Grand Prix, i reklamekonkurransen Cannes Lions, er den høyste utmerkelsen for reklamefolk over hele verden.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Norge er et lite land i verden, også i reklamesammenheng, men i enkelte år har de norske reklamebyråene bitt godt fra seg. Senest i fjor vant BBDO Oslo og produksjonsbyrået Stig og Stein gull for Schibsted og Guinness Rekordbok i Cannes, og senere Grand Prix i den europeiske reklamekonkurransen Eurobest for den samme jobben.

Vanskeligst i film
Selv om tv-reklamen er under press og mange annonsøreer søker seg mot kanaler med bedre treffsikkerhet og lavere pris, er det ikke noen tvil om at filmkategorien fremdeles er blant de mest prestisjefylte i Cannes. Å hevde seg blant tusener av innsendte filmer fra land hvor budsjettene gjerne er mange ganger større enn her hjemme er vanskelig, men ikke umulig. NA24 Propaganda har fått norske byråledere til å peke ut noen av de filmene de tror kan ha vinnersjanser i årets konkurranse.

If - animasjonsfilm fra Kitchen og Pravda

- Filmene for If samler shortlistplasseringer og premier flere steder, og er blant de vi har mest tro på, sier byråleder Haakon Dahl i Kitchen.

Se filmene her:

HTML EMBED
HTML EMBED

Qxl - fra reklamebyrået SMFB

HTML EMBED

Lotto - fra reklamebyrået Try

HTML EMBED

Nidar Smash fra reklamebyrået DDB

HTML EMBED

Djuice - musikk fra reklamebyrået Kitchen

HTML EMBED

Kims Chips - reklamebyrået Try

HTML EMBED

Resten av filmene kommer i morgen.

Reklame

Pørni slår alle rekorder - her ser du serien gratis