Gå til sidens hovedinnhold

Slankere Farris selger mer

De nydesignede Farris-flaskene, som er atskillig høyere og slankere enn de forrige, slukker tørsten til stadig flere nordmenn.

Godt over to millioner halvlitersflasker lesket folks struper i sommervarmen. Dette tilsvarer 67 prosents økning sammenlignet med fjorårets juli måned, opplyser Ringnes i en pressemelding. Aldri har så mange kjøpt Farris som i juli måned denne sommeren.

Ringnes har gjort et strategisk valg om å involvere designere og kunstnere i utformingen av produktene. Da Farris designflaske i blått glass for restauranter ble lansert i 2000, økte salget i dette segmentet med ti prosent. Dette er en sterk økning i et marked der Farris fra før hadde en dominerende posisjon. Denne flasken ble også hedret av Norsk Designråd med Hedersprisen for God Design i 2001.

Årets nye halvlitersflaske er designet av Scandinavian Design Group. De unge og anerkjente designerne Margaret W. Rynning og Hedda Heyerdahl Braathen har vært ansvarlige for utformingen. Det litt maskuline uttrykket skal bidra til å gi flasken et naturlig og hverdagslig preg, samtidig som det skal kommunisere et stilfullt produkt,

Administrerende direktør i Norsk Designråd, Jan R. Stavik, fremhever Ringnes som en norsk aktør som har gjort kloke valg i forhold til design.

– Altfor få bedrifter i Norge har skjønt at det er lønnsomt å satse på design. Vi håper flere snart oppdager hvor viktig det er å fornye sine produkter med god design., sier Stavik i pressemeldingen.

Reklame

Derfor er den norske ladekabelen så genial

Kommentarer til denne saken