Gå til sidens hovedinnhold

Spår nettdød i krisetider

Nettgründer Stig Eide Sivertsen tror en rekke nettaviser vil gå inn eller gå sammen med andre for å overleve.

Stig Eide Sivertsen var en av gründerne da Nettavisen ble etablert, og har lenge vært en av toppene i Telenor med ansvar for media. Nå følger han markedet via sin topplederstilling i opplysningstjenesten 1881.

I et intervju med Aftenposten sier den tidligere gründeren at det er harde tider som kan ramme flere aktører.

- På nettet er det først og fremst de store nettstedene som tilrekker seg annonsekronene. Faller du ut av topp tre eller topp fem i ditt marked, er du i trøbbel. Du får svi for at nettavisene ligner hverandre. Dette særtrekket ved nettet er blitt stadig tydeligere, sier Sivertsen til Aftenposten.

Reklame

Best i test påskeegg 2021

Kommentarer til denne saken