RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Ingen begrensninger for «Dæhlie»

Bjørn Dæhlies kleskolleksjon sponser bare flere og flere vintersportsstjerner. - Potensialet er enormt, slår Terje Banken i Try reklamebyrå fast.

«Dæhlie» leverer sportsklær til etablerte vintersportsstjerner som Ole Einar Bjørndalen, verdenscupvinnerne Raphel Poirée og Liv Grete Skjelbreid, Andrus Veerpalu og Julija Tchepalova - for å nevne noen.

Landslagsleverandør
På lagsiden leverer «Dæhlie» utstyr til det norske skiskytterlandslaget, det franske skiskytter- og langrennslandslaget, samt Bulgarias skiskytterlandslag.

- Bjørn Dæhlie får en enorm drahjelp med sitt navn som symboliserer friskhet og vinnervilje, og dette er uvurderlig i reklamebransjen, sier konsulent Terje Banken i Try reklamebyrå til TV 2 Nettavisen.

- Enormt potensial
Han tror merkevaren «Bjørn Dæhlie» bare vil utvikle seg mer og mer, og ser omtrent ingen begrensninger på hva som kan oppnås.

- Bjørn Dæhlies symboleffekt når ut til et bredt spekter av befolkningen. Jeg tror at om han hadde tatt steget videre fra bare å levere sportsklær, til å for eksempel operere som turleverandør og lignende, kunne dette blitt et svært innbringende konsept, sier Terje Banken.

Navnet selger
Hovedgrunnen er ifølge Terje Banken enkel:

- Navnet Bjørn Dæhlie selger uansett, og appellerer til de aller fleste. Hadde for eksempel Terje Håkonsen startet sitt eget produksjonsfirma av snowboard utstyr, ville dette på mange måter i første rekke nådd ungdom og snowboard-interesserte. Men med Dæhlie treffes både gamle som unge, mener Banken.

Riktig markedsføring
Try-konsulenten mener også « Dæhlie» har markedsført seg på riktig måte.

- Med å gå inn som sponsor for skilandslag, bygger han videre på sin profil, som er svært troverdig for folk flest. Jeg ser egentlig ingen begrensninger på hvor stort dette merket kan bli, men er rimelig sikker på at det bare vil bygge seg ut å bli større og større, spår Terje Banken.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere